Jak jsem pomohl nabrat nemovitosti v hodnotě 26 820 000 Kč pomocí Facebooku

Zajímá vás, jak se mi povedlo ve spolupráci s Ondrou Černovickým, získat nemovitosti v hodnotě 26 820 000 Kč díky Facebookové reklamě? Čtěte, dozvíte se nejen to, ale i konkrétní tipy.

EDIT: Tento článek jsem napsal začátkem roku 2O2O a je souhrnem roku předchozího. Dnes už je všechno jinak, od té doby se z Ondry, dle mého, stal jeden z nejlepších makléřů v ČR a jeho obraty se vyšplhaly do nadpozemských výšin. Za rok 2020 Ondra prodal nemovitosti v celkové hodnotě 266 268 878 Kč a za rok 2021 se dostal s obratem na neuvěřitelných 463 825 000 Kč. To podstatné ovšem je, že jeho jediným marketingovým kanálem je stále pouze Facebook. Principy popsané v tomto článku jsou tedy stále aktuální a po celou dobu se jich držíme (jen s rozpočty jsme už zhruba na desetinásobku :)). Jsem rád, že mohu být součástí téhle šílené jízdy a společně s Ondrou růst.

Jmenuje se Ondřej Černovický. Je to mladý, přesto velmi zkušený a profesionální realitní makléř. Jako makléř se Ondra živí již osmým rokem a za tu dobu má za sebou ohromné množství transakcí.

S Ondrou jsme se potkali na jednom z mých prvních školení FB reklamy pro realitní makléře v Praze. Po školení zamnou Ondra přišel, zdali bych mu nepomohl se správou kampaní. Souhlasil jsem. Ondra mi sdělil, že začal spolupracovat s jistou reklamní agenturou, ale není s ní příliš spokojen. Po auditu kampaní jsme přišli na to, že se o jeho kampaně pravděpodobně staral člověk s velmi prostými zkušenostmi, čemuž ovšem neodpovídala hodinová sazba 1700 Kč, kterou Ondra agentuře platil. Ze spolupráce jsem byl velmi nadšený, jelikož jsem viděl velké příležitosti, a hlavně jsem věděl, že Ondrovi dokážu pomoct.

Audit

První krok, který jsem u Ondry provedl, byl audit reklamního účtu. Podíval jsem se na vše, co Ondrovi v reklamním účtu běželo. Jaké reklamní kampaně, jaké cílení, jaké reklamní formáty byly použity. Prostě vše. Bohužel (nebo bohudík) téměř nic, co v účtu běželo, nebylo použitelné, což mi samozřejmě nahrávalo. Jediným pozitivem byl správně nasazený FB pixel na Ondry webu.

FB pixel

Je velmi důležité, aby byl na webu FB pixel (ještě důležitější je mít vlastní web). Slouží k ukládání návštěvníků webových stránek, na které je pak možné cílit reklamu, případně je využít pro tvorbu podobných publik. V našem případě jsou právě návštěvníci webu velmi důležití. FB pixel nám tak umožňuje cílit reklamu na lidi, kteří si prohlédli konkrétní nemovitost, nebo byli nějaký čas v sekci „Kontakt“. Nemusím zdůrazňovat, že tito lidé jsou pro nás velmi relevantní.

Strategie

Než jsem se ovšem do čehokoliv pustil, ujasnil jsem si s Ondrou strategii. Facebook je totiž skvělou platformou pro budování značky, ale i na samotný prodej nemovitosti (je na něm totiž každý). S Ondrou jsme si vytyčili oblasti, ve kterých chce Ondra působit a ze kterých by se mu ideálně měli zájemci o zprostředkování prodeje ozvat. V těchto oblastech jsme pak chtěli ukazovat Ondru, jako profesionála v oboru, a to v různé formě. Zároveň jsme chtěli kampaněmi podpořit prodej Ondrových nemovitostí.

Obsah a prezentace

Pokud jsme chtěli uspět, nemohli jsme cílové skupině doručovat špatné fotografie, nekvalitní prezentace nemovitostí a příspěvky o ničem. Ondrovi prezentace jsou ovšem oproti zmíněnému na míle vzdálené. Prezentace nemovitostí je precizní, nechybí videoprohlídky a opravdu poutavý text. Profesionální fotografie ani nezmiňuji.

Na Facebooku výborné fungují videa. Facebook je má rád, jelikož udrží uživatele na platformě delší dobu (nedej bože, aby utekl na YouTube), a proto je i lépe doručuje. V případě Ondry jsme měli tedy jasno, budeme šířit kvalitu jeho práce právě formou videí, tedy videoprohlídek, případně brandového videa, které má Ondra také natočené.

Co se týče dalšího obsahu, je dobré být na facebooku občas zábavný, odhalovat backstage, tvořit edukativní obsah, články, videa (ukázat, že se vyznáte), tvořit obsah už při samotném náběru nemovitosti, u předání nemovitosti, sdílet kladné reference. Pokud chcete poradit konkrétně, co na sítě pořád vkládat, tak jsem pro vás sepsal 99 tipů pro realitní makléře. Kupovat můžete > zde <

Cílení

Cílení v realitní činnosti je zapeklitá věc. Nelze jasně říct, kdo je typický prodejce nemovitost. Ženy, muži, staří, mladí, movití, zadlužení, cestovatelé, usedlíci, kdokoliv. Naštěstí  FB své nástroje, které nám pomohou tuto neznámou poodkrýt. Stačí se zaměřit na ty, co se o vaší práci jaksi zajímají. Tedy:

  • Lidé, co navštěvují váš web
  • Lidé, co sledují vaše videa
  • Lidé, co jakkoliv interagují s vašim obsahem
  • Fanoušci vaší facebookové stránky
  • Lidé, co vám na sebe zanechali mailovou adresu.
  • Mimo to můžete cílit také na lidi dle chování a zájmů, zde jsou možnosti neuvěřitelné (Čerství rodiče, kteří často cestují a mají rádi cyklistiku)

Na všechna tato publika můžeme na Facebooku cílit reklamu. U Ondry se snažím pracovat se vším, co mám dostupné a přizpůsobit to pak konkrétnímu sdělení.

  • Pokud Ondra nabere nemovitost, která je vhodná pro mladé rodinky, cílíme ji právě na ně.
  • Pokud má nemovitost, která je pro bonitní klientelu, vytvoříme si publikum z lidí, kteří pracují na lépe placených pozicích (Advokacie, management, lékařství, IT, …) nebo jsou majiteli firem.
  • Nabral Ondra nemovitost, která se podobá nemovitosti, kterou měl v nabídce v minulosti? Zacílíme reklamu na lidi, kteří předchozí nemovitost navštívili.
  • Pokud máme hezké brandové video, nebo obsah, který hezky prezentuje Ondrovu práci, využijeme cílení na lidi, kteří sledují Ondrovi videa, navštěvují jeho webové stránky a interagují s jeho obsahem.

A teď to důležité. Brandově šíříme i všechny Ondrovy videoprohlídky. Jelikož právě ty nejlépe ukazují práci realitního makléře. Lidé si pak přejí prodat svou nemovitost stejným způsobem.

Výsledek

Tímto způsobem jsme s Ondrou pracovali několik měsíců. Propagovali jsme příspěvky, nemovitosti, videa, sledovali jsme chování lidí, tvořili jsme nová relevantní publika a zapojovali je do reklam. Výsledek mluví za vše.

4 nabrané nemovitosti v hodnotě 26 820 000 Kč.

Pro Ondru byl rok 2019 rokem rekordním. Tyto nemovitosti se mu totiž povedlo zobchodovat a mimo to i mnoho dalších. Ondra tím jednoznačně potvrdil, že je skvělým makléřem. Ondra nemovitosti nabírá z doporučení a ze sociálních sítí. Jiné kanály nevyužívá, bylo jich z Facebooku víc? Možná, ale u těchto 4 to víme s jistotou.

Jasně, ale kolik to vlastně všechno stálo? Nechci uvádět konkrétní sumy, mohu ale prozradit, že měsíčně jsme do reklam investovali v rozmezí 10–20 tis. Kč. Jestli se to vyplatilo si dokážete určitě spočítat sami. Plány na rok 2020 mi Ondra nastínil jasně: „Letos do toho šlápneme pořádně!“

Mě se potvrdilo to, s čím jsem do spolupráce vstupoval. Když se to dělá dobře, funguje to! Dává to smysl i vám?

Děkuji, že jste dočetli až sem, věřím, že jsem vám poodhalil nové možnosti a třeba vás i k něčemu inspiroval. V případě, že byste měli zájem o spolupráci ohledně reklamy na Facebooku a chtěli byste se tak přidat mezi jména jako Ondra Černovický, Jiří Hanousek, Martin Tesárek, Michal Souček, Martin Románek, Jakub Krčmář, Ondřej Jaroš, Hanka Petržílková a mnoho dalších, kterým s reklamou pomáháme a výše zmíněného úspěšně dosahujeme, tak nás neváhejte kontaktovat a třeba něco vymyslíme.

Pokud byste ovšem měli naopak chuť se reklamu na Facebooku sami naučit, vytvořil jsem pro vás komplexní kurz, ve kterém vás vše, krok za krokem, naučím.

Autor

David Stašek

Untitled design (3)