Jak prodat nemovitost díky Facebooku?

Lze prodat nemovitost díky Facebooku? No jasně!

A to mě na něm vlastně baví nejvíc. Na Facebooku jste totiž díky reklamě schopni prodat snad všechno co vás napadne, tedy i nemovitosti.

Data

Jasně, ke všemu je potřeba přistupovat individuálně, ale pokud víte jak na to, máte vyhráno. Facebook totiž disponuje ohromným množstvím dat, ví o nás to co ani netušíme. Mimo údaje, které mu sami poskytujeme, nás totiž neustále analyzuje, sleduje co lajkujeme, co komentujeme, jakých stránek jsme fanoušky, jaké videa sledujeme, s kým se přátelíme, jakých skupin jsme součástí, dokonce i jaké weby navštěvujeme, a ještě mnoho dalšího.

Tohle všechno pak Facebook vyhodnotí a každému přiřadí konkrétní „zájmy„. Podle těchto zájmů pak každému zobrazuje konkrétní reklamu a zvyšuje tak její relevanci. Jinými slovy, v reklamě by se vám mělo ukazovat to, o co máte skutečný zájem, zda-li to tak funguje je věc druhá.

Inzerce

Jasně, je to celé tak trochu děsivé, ale pozor, nyní stojíme na druhé straně barikády, tam, kde můžeme všechny tyhle data maximálně využít ve svůj prospěch, stojíme totiž na straně inzerenta. Jako inzerenti totiž můžeme tyhle zájmy kompletně využívat a svou reklamu tak cílit co možná nejrelevantněji.

No a jak teda prodat nemovitost?

A už tedy k samotným nemovitostem. Cílová skupina u prodeje nemovitostí bývá poměrně rozdílná a to v závislosti na konkrétní nemovitosti. Některé nemovitost jsou vhodné pro rodiny, jiné zase pro investory, další pro mladé páry, pro důchodce, pro milovníky rekreace, pro movité klienty, pro početnou rodinu, atd. atd.

Ale nebojte, ať už je cílová skupina pro vaší nemovitost jakákoliv, mohu vám zaručit, že ji jste v rámci Facebooku schopni perfektně vymodelovat. Mezi zájmy, na které je reklamu možné cílit, je totiž snad úplně vše co vás napadne. Cílit tak můžete na rodiny, na lidi co se zajímají o investice do realit, na lidi kteří jsou zasnoubení, na lidi co se zajímají o cyklistiku, cestování, turistiku, nemovitosti, realitní makléře, můžete cílit na majitele firem, podnikatele, managery, lidi co pracují v IT, v advokacii, v lékařství, atd. atd. Pokud navíc do své modelace zapojíte i cílením na lidi, kteří se aktuálně zajímají o hypoteční úvěry, o stavebnictví, o rekonstrukce, o pozemky, o pronájmy, no to by v tom byl čert, aby to nezafungovalo. Pojďme si to ukázat na několika příkladech:

Příklady

Byt o dispozici 2+kk, který je ve vyšším patře bez výtahu a nachází se v Praze:

Tenhle byt může mít tři cílovky:

  • jednak investory, jelikož dispozice 2+kk je mezi investory nejoblíbenější,
  • mladé páry, protože není ani malý a ani velký
  • nebo důchodce, kterým velikostně bohatě stačí.

Jenže byt je vysoko a bez výtahu, důchodce škrtáme, zároveň odvádíte super službu pro majitele, tudíž jste byt určitě nepodhodnotili, naopak se nebojíte odvážnější ceny, investory tedy také škrtáme. No a zbývají nám mladé páry, tak hezky směle do modelace, cílovka pak může vypadat takto:

Tedy lidé ve věku 25-35 let, kteří žijí v Praze, zajímají se o byty, reality a zároveň o hypotéky (slovíčko zároveň je velmi důležité, lidé totiž musí splnit oba parametry, nikoliv pouze jeden).

Jasně, můžete prodávat byt, který bude zajímavý i pro ty důchodce i pro investory, a to je další benefit Facebooku. Ve správci reklam totiž můžete jednoduše vytvořit 3 sady reklam a každou cílit jinak, průběžné pak porovnáváte výsledky a sledujete, která cílovka reaguje nejlépe a vše tomu uzpůsobit.

Rodinný dům ve středních čechách:

Tak tam není o čem spekulovat, cílovka jsou rodiny, co se zajímají o nemovitosti, hypotéky apod.

Takhle bychom mohli pokračovat dál a dál, ale myslím, že vám to už je jasné. Pokud máte nemovitost v menším městě, často stačí cílení pouze na lokalitu, nežije zde totiž tolik lidí, aby je bylo potřeba více specifikovat. Jak totiž víte, reklama na Facebooku není vůbec drahá, naopak, za 1 000 Kč jste schopni zasáhnout 6-10 tis. lidí, tuží prodáváte-li nemovitost v obci o velikosti 20 tis. obyvatel, bude vám k jejich zasažený stačit pár tisícovek. O cenách jsem se víc rozepsal v tomto článku.

Remarketing

Samozřejmě cílením dle zájmů to nekončí, naopak, je to taková startovací pozice. Pokud bychom šli dál, rozhodně bychom se měli zastavit u FB pixelu. Jedná se o krátký Java script, který vložíme na web a díky kterému lovíme všechny návštěvníky webu, na které pak můžeme znovu spouštět reklamu. Tomuto zpětnému oslovení se říká remarketing a je to super nástroj, jelikož většina uživatelů nás nekontaktuje hned při první návštěvě našeho inzerátu, většinou to musí promyslet, poslat partnerce, připravit si otázky, nebo jednoduše zrovna nemohou telefonovat. Právě díky remarketingu jim pak danou nemovitost můžeme znovu doručit a popostrčit je k cílové akci (vyplněný formulář, telefonát, …). Podobně můžeme cílit reklamu na diváky videí, nebo na lidi, kteří lajkují, či komentují naší reklamu či libovolný obsah.

Podobná publika

No a na závěr určitě zmíním také podobná publika, to je další magický nástroj, který má Facebook perfektně zpracovaný. Ve chvíli, kdy disponujeme libovolnými vlastními publiky (Návštěvníci webu, diváci videí, mailová databáze, …), řekneme Facebooku, ať se podívá co tito lidé mají společného a podle toho si necháme vytvořit například 100 000 podobných. A funguje to? Funguje to velmi dobře. Na tato publika pak můžeme opět cílit reklamu jejíž relevance je tentokrát o krapet vyšší než u zájmů, to samozřejmě nemusí platit vždy, a proto je potřeba vše testovat a porovnávat.

Srovnání s inzercí

Co mě na tomto celém ještě baví je to, že díky reklamě na Facebooku neřešíte filtry dané skupiny. Totiž když lidé hledají nemovitosti na inzertních serverech, vždy používají nějaké filtry: dispozice, cena, velikost, lokalita, …, a přitom vy můžete mít v nabídce nemovitost, která by jim také mohla sedět a přitom nezapadá do této selekce. Reklamou jim tak danou nemovitost doručíte a pokud se jim zalíbí, tak jednoduše kliknout na banner. Když už jsou na vašem webu, chytí je FB pixel a už to jede.

Druhou výhodou oproti inzerci, je množství času stráveném na platformě. Pokud lidé hledají nemovitost na inzertních serverech, sednou si k tomu jednou za čas, třeba večer když mají klid a mohou se podívat co je v nabídce nového. Jenže na Facebooku jsou každý den průměrně 2 hodiny a 32 minut a během této doby vidí spousta obsahu a reklam, tedy i vaší nemovitost. Pokud jsou i vašimi fanoušky, vidí vaše nové nemovitosti mezi prvními a mohou tak ihned reagovat. Vy tak doručíte majiteli mnohem více zájemců v krátkém čase a to, jak s nimi naložíte, už je pak pouze na vás.

Závěrem

Ideální scénář při prodeji nemovitosti je pak takový, že využijeme vše dostupné co nám FB nabízí a získáme tak maximálně efektivní výsledky. Alespoň tak pracuji u svých klientů a věřte mi, že tahle strategie opravdu funguje a makléřům, díky reklamě na Facebooku, zvoní telefon mnohem častěji, než kdyby se spoléhali pouze na realitní portály.

Děkuji, že jste dočetli až sem, věřím, že jsem vám poodhalil nové možnosti a třeba vás i k něčemu inspiroval. V případě, že byste měli zájem o spolupráci ohledně reklamy na Facebooku a chtěli byste se tak přidat mezi jména jako Ondra Černovický, Jiří Hanousek, Martin Tesárek, Michal Souček, Martin Románek, Jakub Krčmář, Ondřej Jaroš, Hanka Petržílková a mnoho dalších, kterým s reklamou pomáháme a výše zmíněného úspěšně dosahujeme, tak nás neváhejte kontaktovat a třeba něco vymyslíme.

Pokud byste ovšem měli naopak chuť se reklamu na Facebooku sami naučit, vytvořil jsem pro vás komplexní kurz, ve kterém vás vše, krok za krokem, naučím.

Autor

David Stašek

Untitled design (3)