Kolik stojí reklama na Facebooku?

To, že reklama na Facebooku v realitách funguje, už vás nějakou chvíli přesvědčuji. A myslím si, že se mi to i celkem daří, pravidelně mi chodí poptávky na spolupráci a to mě velmi těší a vážím si toho. Jedním z prvních dotazů bývá, kolik reklama na Facebooku vlastně stojí, kolik peněz je potřeba vydat aby to fungovalo?

Kolik to stojí?

To je samozřejmě velmi individuální a záleží na mnoha proměnných, nicméně pokusím se vám předložit nějaká obecná čísla, na která se dá v případě realit poměrně dobře spolehnout.

Tak kolik?

Než abych vám složitě vysvětloval různé metriky a hrál na desetinná čísla, ukážu vám to hezky prakticky. Pojďme předpokládat, že máte v nabídce novou nemovitost a chcete ji podpořit placenou reklamou, nemovitost máte na svém webu, tudíž vašim cílem bude přivést lidi na web, zároveň máte fajn videoprohlídku, kterou chcete taky trochu ukázat světu, do této reklamy investujete 1 000 Kč, co to přinese?

1 000 Kč:

10 000 unikátních uživatelů

1 000 návštěvníků webu

1 300 zhlédnutí alespoň 10 vteřin videa

25 000 zobrazení reklamy

Slušné co? Za tisícovku zasáhnete 10 tisíc lidí a 1 tisíc z nich na reklamu klikne a pokračuje na web vaší nemovitosti. Předpokládáme, že reklama je samozřejmě kvalitně a relevantně zacílená, tudíž návštěvníci webu nejsou nějací náhodní kolemjdoucí. Pokud nemovitost dává smysl, cena stejně tak,  ozve se pravděpodobně někdo z nich také na osobní prohlídku. Obecně u klientů doporučuji měsíční rozpočet na nemovitost 2-3 tis. Kč, tím zajistíte slušný zásah a kloudnou návštěvnost. Je potřeba si uvědomit, že tahle reklama vám také rapidně navyšuje povědomí o značce.

Důkaz místo slibu:

Zájem o příspěvek

A co obsah? Tvoříte pravidelný a kvalitní obsah, jelikož chcete budovat povědomí o vaší značce (Více o budování love brandu >zde<), ale organický dosah je slabý, podpoříte tedy příspěvek reklamou a hle, naskočí vám tam po pár dnech krásné číslo označené jako „Zájem o příspěvek“, jenže co takhle metrika vlastně znamená? Jedná se o souhrn všech možných akcií, které uživatel může u příspěvku provést, tedy:

  • Reakce na příspěvek/reklamu (like)
  • Komentář
  • Sdílení příspěvku
  • Uložení příspevku
  • Náhled fotografie
  • Procházení galerií
  • Zhlédnutí videa
  • Kliknutí na odkaz

Ano, úplně všechno. A teď si představte, že máte jeden příspěvek ve formě videa, druhý ve formě fotky, třetí ve formě alba a další opět ve formě fotky ale tentokrát i s odkazem. V tu ránu znamená „Zájem o příspěvek“ vždy něco jiného, můžete se vsadit, že nejvyšší číslo bude u videa, protože zhlédnutí videa je vždy nejvíce (počítají se první 3 vteřiny, takže se není čemu divit.). Nojo, jenže co pak s tím, když chcete takové posty mezi sebou porovnat? Ono to úplně nejde a vlastně to ani příliš nedoporučuji. Co naopak doporučuji je sledovat celkový vývoj vaší stránky, dosah, počet fanoušků, interakce v podobě lajků, komentářů, zhlédnutí videí, sdílení, apod. Pokud bude nějaký post vyloženě mrtvý, tedy nula lajků, slabý dosah apod. pak to byl nejspíš ne příliš úspěšný post, no a stejně tak obráceně.

Zároveň asi chápete, že nemá smysl rozebírat průměrnou cenu za zájem o příspěvek. Doporučuji se zabývat vždy metrikami, které smysl u daného postu dávají. Máte-li video, sledujte video metriky (Kdo viděl první 3s, kdo 10s, kdo viděl video do konce), máte-li post s odkazem, sledujte počet prokliků, atd. atd. A rozpočet? Na propagaci příspěvků standardně klientům doporučuji několik stovek a to v závislosti na charakteru daného postu, některý jej stačí podpořit za 100 Kč, aby měl nějaký dosah, jiný zase za 500 Kč, protože může přinést více muziky.

Správce reklam

K tomu, abyste tyto metriky mohli sledovat, je samozřejmě potřeba využívat správce reklam, pokud budete reklamu nastavovat přes modré tlačítko, nikdy je nedohledáte. Modré tlačítko je zlo samo o sobě, o tom už jsem se ale jednou rozepsal, případně mrkněte >zde<

Snad vám tenhle článek krapet pomohl a dokážete zhruba odhadnout kolik peněz by vás mohla reklama stát. V případě, že vám to dává smysl, měli byste zájem o spolupráci v oblasti reklamy na Facebooku a chtěli byste se tak přidat mezi jména jako Ondra Černovický, Jiří Hanousek, Martin Tesárek, Michal Souček, Martin Románek, Jakub Krčmář, Ondřej Jaroš, Hanka Petržílková a mnoho dalších, kterým s reklamou pomáháme a výše zmíněného úspěšně dosahujeme, tak nás neváhejte kontaktovat a třeba něco vymyslíme.

Pokud byste ovšem měli naopak chuť se reklamu na Facebooku sami naučit, vytvořil jsem pro vás komplexní kurz, ve kterém vás vše, krok za krokem, naučím.

Autor

David Stašek

Untitled design (3)